Vanliga frågor
- Leverans - hur snabbt mottager jag min beställning?
- Kan jag ändra på innehållet i min order - eller ändra adress?
- En vara är slutsåld - får ni den på lager igen?
- Kan ni hjälpa mig med att hitta rätt storlek - är varan stor i storleken?
- Jag vill gärna ha mer information om en vara
- Orderbekräftelse - jag har inte mottagit en orderbekräftelse?
- Hur kan jag följa min order - Track'n'trace?
- Returer - ångrat köp/fel färg
- Returer - defekt vara/reklamation?
- Kan jeg byta en vara jag köp i Eventyrsports webshop i en av Eventyrsports butiker?
- Rabatt till föreningar
- Har ni en butik?
- Hvordan fungerar prisgarantin?
- Andra frågor
1) Leverans - hur snabbt mottar jag min beställning?
När du köper en vara hos Eventyrsport.se, skickar vi varan samma dag ifall beställningen är gjord innan kl. 15:00 måndag till torsdag, eller fredagar innan kl 14:00. Oftast är varan framme redan efter 2 vardagar, men det kan ta upp till 4 vardagar beroende på hur mycket posten har att göra.
2) Kan jag ändra innehållet i min order - eller byta adress?
Du kan ändra på din order om vi inte hunnit packa dina varor. Du ska därför snarast kontakta kundservice på tlf.: 08-446 890 20 med din ändring. Vi kan inte garantera att vi kan ändra på din order om din vara är packad och är klar att skickas. Vi kan inte skicka varor som inte har blivit betalda.
3) En vara är slutsåld - får ni den på lager igen?
Vi har riktigt många varor och därför kan det också vara att några varor är slutsålda. Kundservice kan inte säga om vi får en vara på lager igen men de kan hjälpa dig med att ta reda på om en av våra butiker har varan. Ring till kundservice på tlf.: 08-446 890 20 så kan vi ta reda på om varan finns i en av vora butikker. Hitta våra danska butiker här: https://www.eventyrsport.dk/find-vores-butikker
4) Kan ni hjälpa mig med att hitta rätt storlek - är varan stor i storleken?
Kundservice kan tyvärr inte svara på om en vara är stor eller liten i storleken. Det beror också på om du är stor eller liten i storleken och det är därför en alltför komplicerad fråga för att kundservice ska kunna svara på den. Köp den storlek som du brukar köpa, du kan alltid returnera varan eller få bytat den till en annan storlek.
5) Jag vill gärna ha mer information om en vara
Vi strävar efter att skriva så mycket om produkterna som möjligt i webshopen. Om du vill ha mer teknisk information kan du skriva till [email protected]. Ju mer exakt du ställer frågan, desto mer exakt kan vi svara.
6) Orderbekräftelse - jag har inte mottagit en orderbekräftelsere?
Om du inte har mottagit en orderbekräftelse när du har avslutat din order kan det bero på två saker.
1. Du har skrivit din e-mailadress fel när du när du angav ordern
2. Din orderbekräftelse är har stoppats av ditt eget SPAM-filter eller hos din leverantör.
Vi kan tyvärr inte skicka en ny orderbekräftelse. Du får ett mail från Postnord när du kan hämta ditt paket. Kom ihåg att kolla i ditt SPAM-filter om du inte har fått en e-mail inom 24 timmar efter du har lagt din order.
7) Hur kan jag följa mina varor– Track & Trace?
När vi skickar din vara från Eventyrsport.se får du ett e-mail med ett Track & Trace nummer, så att du kan spåra ditt paket. Om du inte får något mail inom 24 timmar eller nästföljande vardag kan du skicka ett mail till [email protected], så kan vi se var din paket är. Om du har valt "leverans till en Eventysport.dk butik" kan du ringa till den butik som du har valt och få reda på när din paket kommer. Du kan även se ditt Track & Trace nummer. Om det står "levererad" så har paketen kommit till butiken.
8) Retur - ångrat köp/ fel storlek
Om du ångrar ditt köp från Eventyrsport.se ska du fylla i den retursedel som du har mottagit tillsammans med varan. Kontakta kundservice så skickar vi en returlabel till dig med adressen:
Eventyrsport A/S
Att: Kundservice
Sletvej 50B
8310 Tranbjerg
Danmark
Om din returlabel har försvunnit kan du hämta en ny här
9) Reklamation - defekt vara/reklamation
Om du olyckligtvis skulle få levererat en defekt vara från Eventyrsport.se, eller om din vara går sönder i garanti-perioden, ska du skicka varan retur med en utförlig beskrivning av felet/problemet, kvitto på varan och kvitto på frakthandlingar till:
Eventyrsport A/S
Att: Kundeservice
Sletvej 50B
8310 Tranbjerg
Danmark
Om din retursedel har försvunnit kan du hämta en ny här
10) Kan jag byta en vara som är köpt på Eventyrsport.se i en av Eventyrsports butiker?
Du kan byta alla varor du köpt online, även i din lokala Eventyrsport butik. Du ska endast ta med kvittot. Du kan både byta varan och få pengarna återbetalda inom 14 dagar, efter de köpvillkor som gäller på Eventyrsport.se. Se köpvillkor nedanför.
11) Rabatt till föreningar
Om ditt företag eller förening har ett rabattavtal med Eventyrsport A/S ska du skriva det i fältet "Kommentar till order" som du ser i varukorgen när du checkar ut. Rabatten dras av manuellt innan pengarna dras från ditt betalkort.
12) Har ni en butik?
Eventyrsport har flera butiker i Danmark. Hitta dem här:
https://www.eventyrsport.dk/find-vores-butikker
13) Hur fungerar er prisgaranti?
Med Eventyrsports prisgaranti kan du alltid känna dig trygg med ditt köp. Den betyder att om du hittar en identisk vara billigare ett annat ställe i Sverige så skicka dokumentation till kundservice på
så matchar vi priset. Vår prisgaranti gäller i 14 dagar från köpsdatumet. Prisgarantin gäller inte om varan har blivit beställd speciellt till dig och inte ingår i vårt sortiment eller om varan är annoncerad med "begränsat antal", "lagerrensning", "utförsäljning" eller liknande.
14) Andra frågor?
Du kan alltid kontakta Eventyrsport.se's kundservice på:
Tlf. 08-446 890 20
Vardagar: 11.00 - 15.00
Du kan även skriva ett mail till oss på:
Vi strävar efter att hjälpa dig på bästa sätt och ge dig bästa möjliga service. Ring eller skriv till oss, så svarar vi så snart som möjligt.